poniedziałek, 8 czerwca 2015

1. "Niewolnicy własnych wspomnień"


Tereible crash


1.Krótki opis bloga


Po wojnie o Hogwart - Hermiona ucieka do mugolskiego świata ,odcinając się od magii - przy czym też od przyjaciół- i rodzi małą córeczkę. Niestety ojciec dziecka zwyczajnie stchórzył zostawiając dziewczynę samą.Musi ona radzić sobie na własną rękę, pracując u tyrana i starając wiązać koniec z końcem. 
W tym samym czasie Malfoy również żyje inaczej próbując ratować młode duszyczki na oddziale  onkologi w Denver. Co się stanie gdy Hermiona Granger i Draco Malfoy -odwieczni wrogowie z lat szkolnych- ponownie się spotkają  ? Czy choroba dziecka potrafi coś zmienić? I czy dadzą radę uwolnić się od wspomnień?

2.Fabuła bloga

Okeee... I tu ci powiem ,że masz u mnie dużego plusa za całokształt historii. Zazwyczaj są już oklepane historie z Dramione , a tu mnie miło zaskoczyłaś! :)
Napiszę tak, historia na pewno nie jest banalna i po prostu wciąga, tyle na temat .:)

[3-3]

3.Poprawność

I tutaj nie mam jakiś wielkich zaostrzeń. Nie popełniasz błędów (przy najmniej ich nie wyłapałam) , oczywiście zapominasz czasami o przecinkach (jednak jesteśmy ludźmi i mamy prawo do pomyłek) czy zdarzają ci się małe literówki. Nie ma większych powtórzeń, klarownie przedstawione wydarzenia i przemyślenia bohaterów.
Kilka razy wyłapałam błędy stylistyczne i językowe jednak jestem pełna podziwu !
Podam ci teraz dwa przykłady Twoich drobnych pomyłek :
"(...) Na jej małej twarzy malowało się przestraszenie"
Szukałam w słownikach i nigdzie nie znalazłam takiego słowa ,szczerze mówiąc xd. Więc poprawnie chyba by było wstawić "przerażenie". c:
"-Ile płacę? - zapytałam, gdy samochód wreszcie się zatrzymał.        -Dziesięć dolarów"
 Hermiona była jeszcze w Wielkiej Brytanii więc powinna zapłacić funtami .c:

[2-3]

4. Estetyka bloga

Szablon jest śliczny, jednak nie bardzo pasuje mi do tej historii.Powinien moim zdaniem być mroczniejszy . :)

[1-2]

5.Rady dla autorki

Jako takich nie mam. Nie popełniasz błędów ,które "rażą" w oczy , piszesz płynnie co sprawia ,że czytelnik wczuwa się w historię (sama się przyznam ,że w niektórych momentach łezka mi się zakręciła w oku :,)), akcja toczy się tak jak powinna -nie jest ani za szybka, ani za wolna- jednak popracowałabym nad długością rozdziałów. Moim zdaniem powinnaś je troszkę skrócić i następną część przełożyć do kolejnego rozdziału . Po prostu czasami nuży człowieka , a gdy będą choć trochę ,krótsze na pewno rozdziały będą pojawiały się częściej i przyjemnie się czytały :).

Ocena:

8/10

Przy czym masz u mnie WIELKIEGO plusa za posiadanie spisu treści ,które jednak ułatwia poruszanie się po rozdziałach .:)


Cytat ,który zapadł mi w pamięć :

"Jestem człowiekiem, za którym ciągną się cienie przeszłości, nie chcąc zostawić mnie w spokoju.Człowiekiem, który patrzył na morderstwa z przekonaniem ,że nie może nic zrobić, by uratować choć jedno ludzkie życie. Człowiekiem, który jest niewolnikiem .Niewolnikiem własnych wspomnień."
Oczywiście są też inne cytaty ,które są po prostu magiczne, jednak ten chyba najbardziej odnosi się do historii opowiadania .:)

Gratulacje za prowadzenie takiego bloga.:)
Chyba będę częstym czytelnikiem ! :) 

Pozdrawiam , Mona xx.

6 komentarzy:

  1. Dziękuję za ocenę mojego opowiadania! Szczerze powiedziawszy nie sądziłam, że pojawi się ona tak szybko, także jestem mile zaskoczona. :) Co do tych pomyłek - chyba muszę jeszcze raz przeczytać uważnie wszystkie rozdziały i wyłapać te błędy, są tak oczywiste! :)

    Pozdrawiam,
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och nie ma za co!
      To ja dziękuje ! :)
      Pozdrawiam
      Mona xx

      Usuń
  2. Nie chciałabym, aby to było uznane za hej czy coś w tym stylu, aczkolwiek mam kilka zastrzeżeń co do ocen.
    1. W ocenie nie powinny znajdowac się żadne emotikony, wygląda to strasznie nieprofesjonalnie.
    2. Przed przecinkiem i kropką nie wstawia się spacji, to chyba oczywiste.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiec jeśli chodzi o spacje przed kropkami itp. To robię to niemyślnie,zazwyczaj wtedy się odrywam od tekstu . Walczę z tym owszem ale chyba nie jest to jakiś wielki błąd a jedynie małe "przewinienie"z którym walczę :).
      A co do buziek.... Może i wygląda to nieprocesjonalnie ,jednak nie chce by na stronę panowała 'sucha' i nieprzyjemna atmosfera.:)
      Pozdrawiam xx

      Usuń
  3. Tak jak E., mam kilka uwag. Tak na przyszłość.
    To, co już powiedziała E., czyli emotikony i spacje przez znakami interpunkcyjnymi. Wygląda to nieestetycznie.
    Inna sprawa to brak przecinków w kilku miejscach. Moim zdaniem, ocena powinna świecić przykładem, jeśli chodzi o konstrukcję gramatyczną, stylistyczną, o przecinki. I może, jak zaznaczyłaś w poprzednim komentarzu, nie chcesz, by panowała tutaj nieprzyjemna atmosfera, ale to nie ma nic do rzeczy. Twoja ocena powinna być niemal idealna, bo co oceniany ma sobie pomyśleć, kiedy wytykasz mu błędy interpunkcyjne, które potem sama popełniasz. Ja bym twoją ocenę zbagatelizowała.
    ,,Niestety ojciec dziecka zwyczajnie stchórzył zostawiając dziewczynę samą." — przed zostawiając przecinek.
    ,,W tym samym czasie Malfoy również żyje inaczej próbując ratować młode duszyczki na oddziale onkologi w Denver." — przed próbując przecinek.
    ,,Co się stanie gdy Hermiona Granger i Draco Malfoy -odwieczni wrogowie z lat szkolnych- ponownie się spotkają ?" — przed gdy przecinek. Jest jeszcze kilka takich błędów, ale nie będę tutaj wszystkiego wypisywać, to bezsensu. Nie chcę Ci sprawdzać pracy, tylko poprzeć swoją krytykę konstruktywnymi argumentami.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Mei z
KS