sobota, 29 sierpnia 2015

12. "Ruda Róża" i "Dawno, dawno temu... i teraz"

Oba blogi prowadzi jedna osoba, więc  postanowiłam dać je w jedną notkę. 


I.  Krótki opis bloga 




Rozalia jest nastolatką z bogatego domu. Ale bogactwo nie oznacza szczęścia, o czym dobrze wie główna bohaterka i jej rodzeństwo. Matka wyjeżdża co pół roku za granicę, ojciec aby zdobyć więcej głosów na politycznej arenie, też opuszcza swoje dziei, a jakby to było mało jak na jeden raz, powracają koszmary Rozy. Koszmary o jej matce i pewnym nieznajomym. Kim on jest? Co mają oznaczać sny? Na te pytania próbuje znaleźć odpowiedzi. 


Fabuła 2/3pkt 


Bardzo spodobał mi się pomysł z proroczymi snami i zagadką z przeszłości. Bardzo lubię kryminały wiec, jak najbardziej podpasowała mi tematyka bloga. Ciekawie zróżnicowane postacie, choć czasami wydawało mi się, że są jednowymiarowe. Tutaj sporym zaskoczeniem była Mona, która ma na sobie maski, i gdy już wydaje nam się, że ją poznaliśmy, okazuje się, iż to tak naprawdę tylko kolejna przykrywka. Akcja rozwija się powoli, przez co można bez problemu  zrozumieć fabułę. 


Poprawność 2,5/3pkt 


Nie znalazłam wielu błędów. Głównie mają one związek z interpunkcją. Jednak nie przeszkadzają one w ogólnym odbiorze tekstu.  Nawet nie mam tu dużo do skomentowania. 


Estetyka bloga 1/2 pkt 


Łatwo odnaleźć szukane informacje. Kart nie ma za dużo, dzięki temu uniknęłaś dodawania tych niepotrzebnych. Jednak wydaje mi się, że mimo swojej czytelności szablon nie pasuje do bloga, jak dla mnie jest zbyt jasny, zbyt wesoły. 


Rady dla autorki 


Na Twoim miejscu zamówiłabym szablon na jakieś szablonarni, taki, który będzie spersonalizowany do Twojej historii. Radzę też popracować nad postaciami, aby nie były tylko ciekawe, ale też wielowymiarowe, nie były tak krystaliczne w swoim zachowaniu. 



Ocena 7/10



II. Krótki opis bloga 



Trish jest bardzo tajemniczą postacią. Dla bliskich opiekuńcza, dla innych bez szacunku, pyskata. Jest też podrzutkiem, ale to akurat nie przeszkadza jej rodzinie, mimo że dziewczyna ma żal do swoich biologicznych rodziców. Jej życie to nieustanne pasmo problemów i cierpień. Nic więcej na temat fabuły nie jestem w stanie powiedzieć. 

Fabuła 2/3pkt 

Historia niczym Seria Niefortunnych Zdarzeń. Obyczajowa część opowiadania jest jak najbardziej napisana poprawnie, zaciekawiła mnie, zwłaszcza, że pokazałaś, iż każda decyzja ma swoje konsekwencje, czasem wpływa na to kilka innych czynników, ale zawsze musimy obwiniać za nie tylko i wyłącznie siebie. No chyba że chcemy wymusić na kimś wyrzuty sumienia ;). Akcja rozwija się powoli, ale dzięki temu możemy lepiej poznać bohaterów. W tym przypadku postacie są bardzo barwne. Nigdy nie wiadomo, czego się spodziewać. 


Poprawność 2,5/3pkt 


Tak jak przy poprzednim blogu, głównie interpunkcja. Nie mam czego więcej zarzucić. 

Estetyka bloga 1/2 pkt 


Tak samo jak w przypadku Rudej Róży, łatwo znaleźć każdą informację, ale nie pasuje mi wygląd do tematyki. 


Rady dla autorki 

Też radzę poszukać szablonarni i może dodać zakładkę ze spisem treści. Gdy już dodasz wątek fantastyczny, można też dodać streszczenia lub spis tych fantastycznych istot, choć jeszcze nie wiem, jaka będzie wtedy fabuła. Wszystko zależy od poprowadzenia przez Ciebie fabuły. Możesz też dodać opis bloga, aby czytelnik wiedział, o czym w ogóle jest ta historia.


Ocena 6,5/10



Dużo bardziej podoba mi się opowiadanie o Rozalii, pewnie przez te liczne tajemnice i kłamstwa. I tutaj na pewno będę sprawdzać, jak sobie radzi z tą zagadką bohaterka. Drugi blog wydaje mi się na razie zbyt obyczajowy, albo przeszkadza mi to, że stoi w miejscu. Dokładnie nie umiem określić, dlaczego mi nie pasuje. Technicznie jestem pod wrażeniem, może nie masz super lekkiego stylu pisania, ale napewno wyciągasz czytelnika, a to raczej o wiele ważniejsze. 

Pozdrawiam 
incaligo 

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za szczerą krytykę i za Twoją szybkość :) Postaram się poprawić wszystkie gafy i podążać za Twoimi radami. Jeszcze raz dziękuję :) Mam nadzieję, że z Twoją pomocą będzie coraz lepiej. Cieszę się, że spodobał Ci się pierwszy blog.
    Uściski,
    Cometa

    OdpowiedzUsuń

Mei z
KS