środa, 16 września 2015

16. "Era zjednoczenia"


1. Krótki opis bloga



Blog opowiada o życiu rodziny Weasley po wojnie, o jej codziennych radościach i problemach. Kiedy syn Hermiony i Rona trafia do Slytherinu, ojciec nie chce go znać i cały czas robi mu wyrzuty z tego powodu. Nie może tego znieść Rose, odważna Gryfonka, która staje w obronie brata. Ale dziewczyna ma także swoje własne problemy. Rok temu bardzo zmieniło ją pewne przeżycie. Stała się kłótliwa, nie okazywała też należnego szacunku nauczycielom, co ciągle przysparzało jej mnóstwo kłopotów. Czy dziewczyna poradzi sobie z tym ciężarem? I co z tym wspólnego ma jej były chłopak?
 
 
 

2. Fabuła – 1,5/3

 
Wiem z własnego doświadczenia, że ciężko napisać wybitnego bloga potterowskiego. Głównie z tego powodu, że takich opowiadań jest dużo i ciężko jest się nie powtórzyć. Podobały mi się charaktery bohaterów i to, że nie byli wzięci z kosmosu. Ale masz u mnie minusa za ten gwałt. To jest naprawdę oklepana historyjka, przewija się na większości blogów. Dobrze, że akcja rozwija się powoli i wszystko jest dokładnie tłumaczone. W ogóle mi nie przeszkadzało, że sama podróż do Hogwartu zajęła tyle rozdziałów.


 
 
3. Poprawność – 1/3
 
Niestety, dość często natykałam się na błędy wszelkiego rodzaju – interpunkcyjne, językowe powtórzeniowe. Czasami brakuje też akapitów. Nad tym, droga Autorko, musisz zdecydowanie jeszcze popracować, ewentualnie poprosić o pomoc betę.

 
Niechcąć nikogo budzić cicho przeszła do łazienki.
Poprawnie: Niechcąc nikogo budzić, cicho przeszła do łazienki.


Wyszła z Kabiny i otuliła się ręcznikiem i jednym machnięciem różdżki wysuszyła włosy.

Poprawnie: Wyszła z kabiny, otuliła się ręcznikiem i jednym machnięciem różdżki wysuszyła włosy.

Gdy skończyła niczym nie przypominała Rose sprzed trzydziestu minut.

Poprawnie: Gdy skończyła, niczym nie przypominała Rose sprzed dwudziestu minut.


Kolejnym błędem są źle zapisane dialogi. Używasz dywizów zamiast pauz lub półpauz.
-  Fajny fryz siostra.

Poprawnie: – Fajny fryz, siostra.




4. Estetyka bloga – 1,5/2

Szablon jest naprawdę ładny (wielkie brawa za to, że sama go wykonałaś), ale trochę mnie rażą te różowe elementy na zielonym tle. To w sumie jedyna uwaga, bo wszystko inne jest na swoim miejscu.




Ocena: 5,5/10




Mam nadzieję, że nie będziesz zła, że tak Cię oceniłam. To, co zaniżyło ocenę najbardziej to poprawność, a ją zawsze można poprawić. Więc pisz dalej, rozwijaj się, a na pewno kiedyś dojdziesz do wysokiego poziomu. Powodzenia ;)

1 komentarz:

  1. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że dostałam dużą dawkę krytyki. Zgłaszając się tutaj miałam właśnie nadzieję, że ktoś wskaże mi moje błędy.
    Wiem, że moja poprawność interpunkcyjna, stylistyczna, gramatyczna i etc. jest na poziomie poniżej przeciętnej. Niestety mała ilość lat życia robi swoje.
    Co do dywizów to sam Word je robi, a nie potrafię tego zmienić/wyłączyć.
    W każdym razie dziękuję za szczerą krytykę, która jest chyba większym zastrzykiem weny niż słodkie słówka.
    Dziękuję za ocenę i pozdrawiam
    - Izi

    OdpowiedzUsuń

Mei z
KS