niedziela, 28 czerwca 2015

4. Vivo ego in morte


1. Krótki opis bloga

 

Hermiona, Harry, Ginny i Ron wracają do Hogwartu. Niestety, razem z nimi przyjeżdżają też ich zaciekli wrogowie – Draco Malfoy, Blaise Zabini i Pansy Parkinson. Ale czy na pewno? Już pierwszego dnia Blaise zaczyna komplementować pannę Granger. Po paru dniach trafia z nią do jednej ławki na lekcji. Tak rozpoczyna się ich przyjaźń – jeśli można tak to nazwać. Chłopak podstępem wkręca dziewczynę do redakcji gazetki szkolnej, za co ta odwdzięcz mu się podbitym okiem. Jak zareaguje na to Draco – najlepszy przyjaciel Diabła? Co się wydarzy, kiedy Hermiona pójdzie z nim na bal?
 

2. Fabuła - 3/3

Fabuła tego bloga bardzo mi się podoba. Jest to opowiadanie idealne na smutniejszy dzień. Wszystkie rozdziały czytałam z uśmiechem na ustach, a w niektórych momentach śmiałam się na cały głos. Napisane jest bardzo lekko i przyjemnie. Uwielbiam takiego Zabiniego jak u was. A Hermiona przypomina siebie z książki – to duży plus.
 

3. Poprawność – 2/3

Na ogół jest dobrze, choć czasami pojawiają się drobne błędy – jakaś literówka, brak przecinka. Na szczęście nie przeszkadzają one zbytnio w czytaniu. Podam może przykład:

A powodem jego niewyspania, był dość interesujący sen.
Przed „był” nie powinno być przecinka.
 
 

4. Estetyka bloga – 0/2

Przepraszam, że daję tak mało punktów, ale dla mnie ten szablon zupełnie nie pasuje do tej historii. Nazwy zakładek są niezbyt zrozumiałe, ale może to tylko moje subiektywne odczucie. Poza tym, według mnie, należałoby zmienić i ujednolicić czcionkę. Wygodniej by się czytało, bo treść jest naprawdę ciekawa.
 

5. Rady dla autorek

Hmmm, po pierwsze – zmiana szablonu. Może, na Waszym miejscu, poszukałabym bety, żeby usunąć wszystkie drobne błędy. Co do fabuły i stylu pisania nie mam żadnych uwag, bo jest naprawdę bardzo dobrze. Co najbardziej podobało mi się w Waszym blogu? Komiczne momenty. Zazdroszczę, bo nie każdy umie coś tak napisać, żeby było zabawne. Wy to potraficie, więc brawo!

 
OCENA – 6/10
 

6. Cytat, który zapadł mi w pamięć:

Może nie dla wszystkich będzie to zrozumiałe, ale przy tym cytacie nie mogłam opanować śmiechu. Jest to wypowiedź Zabiniego do Malfoya.

Draco! Idź się powieś na tym pasku! Mam nową korepetytorkę! Jest milsza… i ładniejsza!
 
 
Na pewno będę jeszcze zaglądać na Waszego bloga.
Pozdrawiam
Lusia Na

2 komentarze:

  1. Bardzo dziękujemy za ocenę!
    Cieszę się, że treść Ci się spodobała - przecież o to głównie chodzi.
    Co do bety - wcześniej zaniosłam się dumą i doszłam do wniosku, że skoro sama jestem betą, to zauważę błędy i nie potrzebujemy kolejnej mądrej, ale po twojej sugestii, chyba rzeeeczywiście popytam znajome bety, czy mają wolną kolejkę. :)
    A teraz coś co we mnie ubodło całkowicie.
    Szablon. ;__;
    Oddałam mu parę dobrych nocy życia i sądziłam, że jest całkiem... hmm... ładny, przyjemny i przejrzysty..? Chyba obydwu nam się podobał, więc myślałam, że pasuje. Mam wobec tego prośbę - skonkretyzuj, jak według Ciebie wyglądałby szablon, który pasowałby do takiego bloga?
    A nazwy zakładek/stron/łotevah..? Jestem upartym, zUym dzieciakiem, które zapaliło się na takie nazwy, więc to będzie jedyny element, na którego modyfikację zareaguję kopiąc zębami i gryząc stopami.
    Jeszcze raz dziękuję, w imieniu nasz obydwu, i proszę o odpowiedź. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałam powiedzieć, że szablon jest zły, po prostu, według mnie, nie pasuje do Waszej historii. Jak dla mnie powinien być trochę weselszy, bardziej pozytywny. Ale może po prostu to tylko moje widzimisię, a inni mają inne zdanie;)
      Zakładki, po obczajeniu, są całkiem ciekawe, gorzej ma ten, kto wchodzi pierwszy raz.
      Mam nadzieję, że Was nie zdołowałam, przez ten szablon;)

      Usuń

Mei z
KS