środa, 8 lipca 2015

6." Hogwart ~ zamknięty ośrodek karno-odwykowy"



   Znana Hermiona Granger, nie jest tym kim nam się wcześniej wydawało. O nie! Jest Hermioną Snape.
  Przepraszam, nie mogę nic innego dopisać. Nie widzę w tym opowiadaniu, żadnej fabuły. Przepraszam.

2.Fabuła bloga

    Jak podałam w punkcie wyżej w tym blogu chyba nie ma fabuły. Blog został założony w wierze, rozbawiania ludzi. Jednak albo jestem z kamienia lub zgubiłam mój sarkastyczny i cyniczny humor, czytając to.  Po nazwie myślałam, że będzie zabawnie, jednak tak nie było. Żadna ‘śmieszna’ scena po prostu mnie nie rozśmieszyła. Ba! Nawet nie pojawił się na mojej twarzy uśmiech! Przepraszam i nie obraźcie się dziewczyny… Nie chcę wyjść na złą, tym bardziej wredną, jednak przyznaję wam :
[0-3]

3. Poprawność

     Tu już jest lepiej. Piszecie bardzo prostym językiem, nie piszecie bogatego słownictwa. Przecinki wstawiacie w dobrych miejscach, literówek nie zauważyłam. Jednak mieszacie czasami osoby. To znaczy, cały czas jest 3 os. l. poj., jednak nie ma pewnej ‘spójności’, że tak to nazwę. Może podam przykład:
„ – Nie zapomniałaś o czymś? – rzucił w nią wyżej wymienionym przedmiotem, który okazał się… „MOIM STANIKIEM!!!” pomyślała."
Powinno być „MÓJ STANIK!!!”.

    I mała rada dla was. Jeśli nie potraficie dobrze danego języka i korzystacie z "Tłumacz Google", zrezygnujcie totalnie z pisania w obcym języku. Urodziłam się w Niemczech i na dodatek moja mama jest germanistką, a tekst, który dodałyście do rozdziału, aż mnie raził. Proszę, nie róbcie czegoś takiego i lepiej sprawdźcie same w książkach lub poproście kogoś, kto się na tym zna, aby wam przetłumaczył.
„Sieht bitte anderswo an!”
Powinno być : „Guck bitte wo anderes hin!”

„Deine Augen sind zu sehen auf alles andere ausgenommen meine Leiche!“
Powinno być: „Deine Augen sind zu gucken auf alles andere aber nicht auf mein Körper!“

     Kolejnym błędem jest nie dodawanie akapitów.
[1,5-3]

4. Estetyka bloga

    Przyznaję Wam zero punktów. Mi samej trudno było się zabrać za czytanie tego bloga. Ten szablon straszy i jest niedopasowany. Na dodatek, wcześniej nie było opcji cofania się do tyłu w postach i byłam zmuszona, do czytania na komórce. Teraz patrzę i widzę, że dodałyście tą opcje.  Nie jest trudno poszukać szablonów. Cały Internet jest moim zdaniem przepełniony od ślicznych szablonów i jestem pewna, że znalazłybyście coś dla siebie.
[0-2]

5. Rady dla autorów

    Koniecznie zmieńcie szablon. Nie wiem, jednak co wam poradzić z tym „śmiesznym” pisaniem. Naprawdę, może innych to rozbawia, jednak dla mnie nie ma w tym blogu nic śmiesznego.              
     Używajcie bogatego słownictwa, opiszcie sobie jak ma dokładnie wyglądać fabuła. Nie wiem co jeszcze Wam poradzić.
6. Ocena

[2,5-10]

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym rozwijaniu się!

Mona xx

8 komentarzy:

  1. Cześć :)
    Po pierwsze, dziękuję za recenzję. Po drugie, dziękuję za szczerość. Po trzecie, dziękuję za dobre rady :)
    Masz rację, blog powstał totalnie spontanicznie... Ja i Zuzia już takie jesteśmy. I znów masz rację, powinnyśmy zamówić szablon, a nie grzebać w CSS...
    Nie mogę zaprzeczyć, że mnie zrobiło się trochę przykro, kiedy przeczytałam recenzję, ale rozumiem — jak to moja mama mówi „jeszcze się taki nie urodził, coby wszystkim dogodził”. Tak więc mną się nie przejmujcie :)
    Pozdrawiam i życzę dalszy sukcesów w recenzowaniu ;)
    Emelia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha... Spoko Drav! Ja tam przez pół tej oceny się zaśmiewałam! Oczywiście nie mówię, że jest błędna, ani nie kwestionuję jej... Po prostu gdybym miała się smucić za każdym razem, kiedy ktoś wytknie mi błędy, już dawno trafiła bym do grobu!
      (Amen...)
      A więc kontynuując... Nawet cieszę się z tej oceny, ponieważ opowiadanie miało psuć ludziom psychikę, co jak widać działa świetnie ;P Jeśli masz ochotę dalej zadręczać swój umysł, zapraszam do najmroczniejszego zakątku internetu:
      http://nalewoodnigdzie.blogspot.com

      Miłego!

      Usuń
  2. Chyba się trochę zagubiłam... Gdzie mogę zgłosić bloga do oceny? Przyjmujecie wszystkie kategorie? Przeprasza, że piszę tutaj, ale coś nie mogę odpowiedniej podstrony znaleźć ani nic takiego.
    Pozdrawiam. sherLock
    http://turkusowa-tworczosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zakładce "Zgłoszenia" na samej górze. A wzór do zgłoszenia znajduje się w zakładce "Wzory". I oczywiście wcześniej należy przeczytać "Regulamin". Możliwe, że podstrony zasłania Ci komunikat o ciasteczkach. ;)
      Przyjmujemy wszystkie kategorie, w razie czego ustalamy coś prywatnie.
      Pozdrawiam
      Lusia Na.

      Usuń
  3. Dziewczyno, nie wstyd oddawać ci tej oceny autorce?! I ty nazywałaś się oceniającą?! Tylu błędów, ile było w tej notce nie widziałam naprawdę dawno!
    "Nie widzę w tym opowiadaniu, żadnej fabuły."
    Po co przecinek?!

    "„ – Nie zapomniałaś o czymś? – rzucił w nią wyżej wymienionym przedmiotem, który okazał się… „MOIM STANIKIEM!!!” pomyślała."
    Powinno być „MÓJ STANIK!!!”."

    Jak już wytykasz innym błędy, to chociaż przeczytaj wcześniej to, co napisałaś. "Który okazał się mój stanik!"? To woła o pomstę do nieba. Czy ty znasz chociaż podstawy języka polskiego?! Wątpię.

    Takich byków jest wiele. Uważam, że ta ocenialnia nie ma prawa bytu, jeśli mają się pojawiać tak niekompetentne oceny jak ta.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy zauważyłaś, jednak opowiadanie jest pisane w 3 osobie liczby pojedynczej. A to co pomyślała Hermiona (1 osoba liczby pojedynczej), nie ma prawa być dokończeniem zdania narratora. Rozmawiałam z tym nawet z moją ciocią, która jest polonistką, ponieważ sama nie byłam pewna co do tego. Nie mam pojęcia jak ci to lepiej wytłumaczyć. Więc lepiej przeczytaj chociaż trochę tego opowiadania, a jestem pewna, że będziesz wiedzieć o co mi chodzi. :)
      Pozdrawiam xx

      Usuń
  4. Zdanie nie jest poprawne, co do tego się zgadzam. Ale ty go wcale nie poprawiłaś! Jeśli już to: którym okazał się... MÓJ STANIK!!!
    Może sama lepiej jeszcze raz to przeczytaj, bo to, co napisałaś jest po prostu straszne.
    I jeszcze gratulacje dla cioci polonistki...

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno jej pogratuluję :)

    Wytłumacz mi czemu ma tam być "którym"? Ponieważ nie rozumiem.

    Wyrzućmy "okazał się.. "Moim stanikiem"" tylko wstawmy na przykład:
    "był stanikiem Hermiony" lub "okazał się fioletowym stanikiem". Wciąż pozostaje "który".
    Może i można by było wstawić "którym", chociaż nie wiem jak zdanie musiało by się zmienić i nie mam pojęcia jak mogę je ułożyć aby było "którym".

    Dlatego chcę byś mi to wytłumaczyła, ponieważ nie rozumiem tego. Może jestem w błędzie, dlatego chcę byś mnie uświadomiła.:)
    Pozdrawiam xx

    OdpowiedzUsuń

Mei z
KS